menu

RADMOR: firma żyjąca sprawami klientów

informacje kołobrzeg, radmorArtykuł sponsorowany, promujący Radmor Taxi NORD, naviTaxi oraz usługi bezgotówkowe Radmor Taxi Kołobrzeg. MAJ 2013 r. (warto przeczytać).


Ciepłego majowego poranka obecnej wiosny ponownie gościmy w siedzibie największej kołobrzeskiej korporacji taksówkowej. W trakcie naszej wizyty u państwa Szyszkowskich jesienią ubiegłego roku, właściciele RADMOR Taxi Kołobrzeg & Radmor Taxi NORD informowali czytelników o wprowadzanych modyfikacjach organizacyjnych, nowościach technicznych i kartach stałego klienta. Dzisiaj, z ponad półrocznej perspektywy, sprawdzimy rezultaty taksówkowej rewolucji technologicznej i zapytamy prezesa Ryszarda Szyszkowskiego o kolejne etapy rozwoju firmy.

Reporter: Panie prezesie, proszę zrelacjonować naszym czytelnikom efekty ubiegłorocznych modernizacji w kołobrzeskim Radmorze.
Ryszard Szyszkowski: Dziękuję państwu za ponowne zainteresowanie rozwojem oferty taksówkowej i jednocześnie przekazuję podziękowania naszym klientom, niezmiennie darzącym zaufaniem RADMOR Taxi Kołobrzeg i coraz bardziej ceniącym sobie usługi Radmor Taxi NORD. W ubiegłym miesiącu zakończyliśmy naszą reformę organizacyjno – technologiczną, a obecnie wrdażamy kolejne innowacje ofertowe. Ponadto, RT-3000, nasz nowy system dyspozytorski przeznaczony do elektronicznego zarządzania rosnącą flotą pojazdów, idealnie wpisał się w precyzyjny podział miejskich stref stacjonowania, które wyznaczyliśmy kierowcom taksówek. W efekcie uzyskaliśmy ciągły nadzór i kontrolę online działań każdego pojazdu pracującego w firmie, a także gwarantujemy pięciominutowy czas dojazdu do każdej osoby wzywającej radmorowską taksówkę. Praktyczny czas dojazdu taksówki nie przekracza dwóch – trzech minut, ale pozostawiamy odpowiednią tolerancję, uwzględniającą zwiększone natężenie ruchu drogowego w sezonie letnim. Jeżeli chodzi o karty stałego klienta, jesteśmy ogromnie usatysfakcjonowani ich popularnością, ponieważ duże  grono mieszkańców naszego miasta i okolic już zagwarantowało sobie najtańsze usługi taksówkowe dostępne w Kołobrzegu. Pozwala to nam pozytywnie myśleć o ciągłym udzielaniu największych rabatów dla stałych klientów, a także sukcesywnie rozszerzać akceptację rabatów przypisanych do radmorowskich kart stałego klienta na kołobrzeskie firmy usługowo – handlowe.

R.: Oznacza to, iż taksówki Radmoru nie zaniedbają obsługi kołobrzeżan po przybyciu letnich turystów, a w bonusie dołączą ofertę – niespodziankę?
R.Sz.: Dokładnie to było podstawowym celem promocji kart stałego klienta – troska o wiarygodność całorocznego serwisu dla naszych mieszkańców. Dodatkowo, karty stałego klienta Radmor Taxi spotkały się z zainteresowaniem ze strony wielu kołobrzeskich przedsiębiorstw, które oferują wspólne rabatowanie dostępnych usług. Na przykład popularne kluby rozrywkowe, zakłady kosmetyczne, kawiarnie oraz profesjonalne warsztaty naprawcze już dziś oferują niebanalne zniżki osobom legitymującym się radmorowskimi kartami stałego klienta. Liczba firm udzielających rabaty po okazaniu naszej karty rabatowej ciągle rośnie , a przedsiębiorców chcących dołączyć do naszego projektu zapraszam do rozmów z naszym  Dyrektorem do spraw Marketingu , który fachowo i sumiennie nakreśli Państwu zasadę działania owego projektu.  Kompletny wykaz naszych kooperantów i ich ofert rabatowych prezentujemy państwu na stronnie internetowej www.radmortaxi.kolobrzeg.pl w części poświęconej tak zwanemu „biznes projektowi”.

R.Sz.: W kolejnym etapie przekazujemy wszystkim klientom kontrolę nad stacjonowaniem naszych pojazdów i wyborem usług najbliższej taksówki.

R.: Jak zamierza pan dokonać tak skomplikowanej rzeczy?
R.Sz.: Za pomocą pakietu technologii pod wspólną nazwą naviTaxi. Dysponujemy wszystkimi elementami technicznymi, a radmorowska usługa naviTaxi jest już praktycznie uruchomiona. W kwietniu zakończymy szkolenie kierowców w zakresie operowania ich systemami elektronicznymi i już w maju naviTaxi będzie w pełni funkcjonalne.

R.: Na czym polega taka usługa?
R.Sz.: Ogólnopolski system wzywania taksówek za pomocą smartfonu funkcjonuje już we wszystkich większych miastach. Klient ma do swojej dyspozycji bezpłatną aplikację komputerową, zarejestrowaną jako naviTaxi, którą można błyskawicznie pobrać i zainstalować na każdym smartfonie połączonym z internetem. Niezbędnym elementem urządzenia klienta jest moduł systemu globalnego pozycjonowania GPS, ponieważ wskazuje on taksówce lokalizację, do której kierowca musi dojechać. Wystarczy, że klient uruchomi naviTaxi i wybierze jedną z pobliskich taksówek, których położenie program sygnalizuje w postaci ikonki auta. Dwa kolejne kliknięcia powodują przyjazd wybranego samochodu do klienta. Wszystkie szczegóły dotyczące naviTaxi tradycyjnie znajdą państwo na naszej stronie internetowej www.radmmortaxi.kolobrzeg.pl lub bezpośrednio na stronie www.navitaxi.com.pl.

R.: Firmowa centrala Radmoru stanie się zbędna w naviTaxi?
R.Sz.: Jeżeli wszystko przebiega zgodnie z założeniami systemowymi, wtedy klient nie ma potrzeby bezpośrednio kontaktować się z naszą centralą w celu wezwania taksówki. Jednak centrala jest informowana o każdym zamówieniu z naviTaxi i nadzoruje przebieg wykonania usługi przewozowej. W przypadku, gdy auto wezwane w naviTaxi w tym samym czasie na przykład będzie fizycznie zajmowane przez innego klienta, centrala natychmiast przejmie zlecenie i skieruje kolejną taksówkę, ustawioną w miejscu najbliższym wobec klienta naviTaxi. W klienckiej aplikacji naviTaxi można również przekazać wszystkie wymagania, dotyczące zamawianej taksówki, takie jak rodzaj auta, sposób płatności, termin przyjazdu, a także wskazać inne miejsce rozpoczęcia usługi, niż wynika to z aktualnego miejsca przebywania klienta. Wymogi dodatkowo wprowadzone przez klienta kontroluje nasza centrala, która zapewnia precyzyjną realizację zamówienia.

R.: Krótko mówiąc, jest to kolejny, praktyczny sposób zamawiania taksówek.
R.Sz.: Tak. Samochody naszych firm możecie państwo zamawiać telefonicznie, wysyłając SMS lub e-mail, za pomocą formularza ze strony internetowej www.radmortaxi.kolobrzeg.pl, jak również poprzez naviTaxi, które podobnie funkcjonuje w ponad dwudziestu największych miastach Polski.

R.: Korporacja RADMOR Taxi przyzwyczaiła nas do ciągłych innowacji. Mam wrażenie, iż podobną linię kontynuuje Radmor Taxi NORD. Jakie nowości macie państwo w przygotowaniu na lato?
R.Sz.: Rzeczywiście, zmieniamy się wraz z potrzebami naszych klientów i jest to proces ciągły. Utworzona w ubiegłym roku firma „taxi z klasą” obecnie podwoiła swój początkowy stan czternastu pojazdów. Taksówki Radmor Taxi NORD są również prekursorem naszej oferty dla klientów instytucjonalnych. Z myślą o potrzebach kołobrzeskich hoteli, ośrodków wypoczynkowych, firm usługowych i wszystkich przedsiębiorstw, wprowadzamy bezgotówkową obsługę przewozową osób. W tym celu zakupiliśmy pierwszą partię dwudziestu terminali płatniczych firmy VeriFone, które już od marca funkcjonują w naszych taksówkach, w tym w znacznej części w autach Radmor Taxi NORD. W zestawie dysponujemy firmowymi, magnetycznymi kartami bezgotówkowymi oraz numerowanymi, jednorazowymi kuponami kredytowymi, które niezawodnie obsługiwane są przez urządzenia VeriFone. Nasze terminale równocześnie zapewniają bezpieczną obsługę konwencjonalnych kart bankowych, zgodnie ze standardami ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004.

R.: Na czym polega bezgotówkowa obsługa taxi?
R.Sz.: Zawieramy umowę z każdą zainteresowaną firmą i przekazujemy jej zamówioną ilość elektronicznych kart bezgotówkowych oraz jednorazowych kuponów kredytowych, które następnie firma według swoich potrzeb udostępnia pracownikom bądź klientom. Wydane firmie dokumenty bezgotówkowe są indywidualnie opisane i aktywowane w radmorowskich systemach teleinformatycznych. Każdy okaziciel aktywnej karty lub kuponu zamawia taksówkę i otrzymuje wymaganą usługę przewozową bez natychmiastowego regulowania płatności. Jako dowód wykonania usługi klient otrzymuje odpowiedni wydruk z terminala. Na takim wydruku wykazane są dane dotyczące konkretnego przejazdu oraz kwota należności, która w odroczony sposób obciąża rachunek firmy partnerskiej. W praktyce kredytujemy usługi taksówkowe w umówionym okresie rozliczeniowym, co oznacza, iż firma partnerska bezpłatnie korzysta w pełnym zakresie z naszych usług na przykład przez miesiąc, a następnie otrzymuje jeden rachunek zbiorczy lub fakturę VAT, które może wliczać do kosztów swojej działalności gospodarczej.

R.: W jaki sposób firma partnerska Radmor Taxi może wykorzystać bezgotówkowe przewozy pasażerskie?
R.Sz.: To zależy wyłącznie od potrzeb poszczególnych partnerów. Na przykład warsztat samochodowy może włączyć do swojej usługi taksówkowy powrót klienta do domu oraz późniejsze przywiezienie go do zakładu po wykonaniu zamówionej naprawy. Klient nie płaci w taksówce, a warsztat dolicza koszt usługi przewozowej do swojego rachunku na podstawie paragonu z terminala bezgotówkowego, który  klient otrzymuje w taksówce.
Kolejnym sposobem zastosowania przewozów bezgotówkowych jest dowóz i powrót grup lub poszczególnych pracowników do zakładu pracy w nieregularnych porach dnia i nocy. Szczególnie korzystne może to być dla przedsiębiorstw wielozmianowych, które zatrudniają pracowników w terminach dyktowanych własnymi potrzebami. Oferta bezgotówkowa Radmor Taxi posiada największe perspektywy zastosowania w hotelach, sanatoriach, ośrodkach wypoczynkowych i domach wczasowych. Do kompletnej oferty wypoczynkowej poszczególne firmy wymienionych typów mogą włączać transferowy dojazd i powrót swoich klientów w każdym etapie ich podróży.

R.: Powiedzmy, że renomowany kołobrzeski hotel pozyskuje swoją ofertą równocześnie klientów z Białegostoku, Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania i ze Szczecina. Co Radmor Taxi ma do zaoferowania takiemu hotelowi w podobnej sytuacji?
R.Sz.: Realizacja kołobrzeskich usług bezgotówkowych zabezpieczona jest również w ramach ogólnopolskiej sieci radio taxi. Renomowane korporacje taksówkowe w dużych miastach, których wykaz umieszczony jest na stronie internetowej www.radmortaxi.kolobrzeg.pl, w wyniku osiągniętych porozumień, na zasadzie wzajemności wykonują bezgotówkowo wszystkie usługi potrzebne we wskazanych lokalizacjach. Kołobrzeski hotel, bez określania dla Radmor Taxi poszczególnych punktów odbioru i dowozu swojego klienta, przekazuje mu aktywowaną kartę bezgotówkową, bądź też odpowiednią ilość jednorazowych kuponów kredytowych, a klient samodzielnie wzywa taksówki w odpowiednich dla niego miastach, miejscach i czasie, za których usługi nie płaci na żadnym etapie przewozów. Mamy również możliwość koordynacji i synchronizacji odbioru i dowozu klientów pomiędzy wcześniej wskazanymi punktami w Polsce i za granicą.
W praktyce nie jest nawet konieczne aby hotel fizycznie przekazywał swoim oddalonym klientom nasze jednorazowe kupony kredytowe. Wystarczy, że przekaże na przykład za pomocą SMSa lub emaila numery poszczególnych kuponów w wymaganej ilości, a klient będzie mógł przy ich użyciu uzyskać przejazdy bezgotówkowe w wymaganych przez siebie miejscach i porach. Na przykład numer pierwszego kuponu klient może wykorzystać przemieszczając się ze swojego domu taksówką krakowskiej korporacji Radio Taxi Barbakan na lotnisko Balice, drugi kupon może użyć do przejazdu samochodem EuroTaxi z poznańskiej Ławicy do lokalnego hotelu, kolejny kupon klient może wykorzystać na powrót z hotelu na lotnisko (przykładowo po załatwieniu spraw na poznańskich targach), a ostatni kupon może posłużyć na dojazd taksówką szczecińskiej Taxi4You z lotniska w Goleniowie do kołobrzeskiego hotelu, który jednorazowo obciąży klienta kosztami kompleksowej usługi. W takim układzie żadna kołobrzeska taksówka nie będzie zaangażowana w obsługę tego konkretnego klienta, natomiast kołobrzeski hotel będzie mógł na jednym rachunku rozliczyć z Radmor Taxi przewozy za wszystkie etapy podróży swojego klienta.

R.: Proszę określić czytelnikom, w jaki sposób partnerska firma Radmor Taxi utrzyma kontrolę nad transakcjami bezgotówkowymi poszczególnych klientów i pracowników.

R.Sz.: Ciągły nadzór nad wysokością kosztów taksówkowych, generowanych przez klientów i pracowników firm partnerskich Radmor Taxi, jest podstawowym elementem oferty bezgotówkowej. Wysokość poszczególnych należności za przewozy osobowe firmy mogą kontrolować poprzez własną ewidencję paragonów z terminali bezgotówkowych wydanych pracownikom i klientom w taksówkach. Drugim sposobem jest całodobowa możliwość telefonicznego sprawdzenia jednostkowych kosztów obciążających poszczególnych klientów w centrali Radmor Taxi Kołobrzeg. Zamówione zestawienia możemy błyskawicznie wysyłać firmom za pomocą poczty elektronicznej. Obecnie przygotowujemy trzecią możliwość kontroli kosztów usług dla firm partnerskich. Po podpisaniu umowy, każda firma obsługiwana bezgotówkowo otrzyma w strefie klienta na stronie internetowej www.radmortaxi.kolobrzeg.pl dostęp online do wykazu wszystkich indywidualnych przewozów, niezależnie od fizycznego wykonawcy usługi w sieci radio taxi. Internetowa kontrola obciążeń pozwoli firmom partnerskim na kalkulacje kosztów w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, na wystawionym przez Radmor Taxi zbiorczym rachunku rozliczeniowym lub fakturze VAT za dany miesiąc w podobny sposób wykazane będą poszczególne usługi taksówkowe.

R.: Oceniam, że w naszym regionie Radmor Taxi dysponuje bardzo zaawansowaną ofertą i pomimo, że nie jest uprzejmie pytać o państwa konkurencję, proszę wskazać, gdzie można spotkać firmy przewyższające radmorowski potencjał usług taksówkowych.
R.Sz.: Nie ma problemu. W ubiegłym roku przestaliśmy rozpatrywać nasze działania w kategoriach walki z konkurencją. Zdecydowanie postawiliśmy na kooperację i maksymalne rozszerzenie oferty w kierunku biznesowej gry o sumie dodatniej. Chcemy, aby każda osoba korzystająca z naszych usług i każda współpracująca firma osiągała z tego tytułu wymierne korzyści w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Zdaję sobie sprawę z faktu, iż nie jesteśmy najlepszą korporacją w zachodniej Polsce. Na przykład z zazdrością obserwujemy osiągnięcia szczecińskiej Taxi4You, brakuje nam rozmachu poznańskiej Euro Taxi, a od trójmiejskich kolegów kupujemy rozwiązania technologiczne. Natomiast nie traktujemy najlepszych jako naszej konkurencji, ponieważ w ramach ogólnopolskiej sieci radio taxi podpisaliśmy z nimi umowy partnerskie i pod egidą warszawskiej EleTaxi budujemy powiązania biznesowe, które zapewnią naszym klientom jednolity standard usług, niezależnie od miejsca ich realizacji. To właśnie centrum teleinformatyczne EleTaxi oraz bogate doświadczenia warszawskich taksówkarzy pozwoliły nam na wprowadzenie usług bezgotówkowych w Kołobrzegu, za co również im dziękujemy.

R.: Dziękuję panu za dzisiejsze spotkanie, a przy następnej okazji mam nadzieję uzyskać kolejną relację z efektów wprowadzenia usług bezgotówkowych i naviTaxi w RADMOR Taxi Kołobrzeg & Radmor Taxi NORD.