Broken Clouds

14°C

Kołobrzeg

16 maja 2022    |    Imieniny: Andrzej, Małgorzata, Wieńczysław
16 maja 2022    
    Imieniny: Andrzej, Małgorzata, Wieńczysław

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic


informacje kołobrzeg, sp3, projekt, warto być dobrymDzieci z 1500 szkół w całej Polsce brały udział w konkursie na dobre uczynki w ramach akcji, laureaci z każdej placówki wygrali rowery górskie marki "Kross".


W roku szkolnym 2011/2012 uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Marynarzy Polskich w Kołobrzegu wzięli udział w I edycji akcji „Warto być dobrym” organizowanej przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej i UNESCO. Akcja "Warto być dobrym" to największa, interdyscyplinarna kampania edukacyjna w Polsce, kreująca w dzieciach dobre postawy, ucząca poszanowania dla innych ludzi, a także premiująca zachowania prospołeczne i wolontariat. Głównym elementem I edycji akcji był konkurs, skierowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, który każda szkoła prowadziła samodzielnie na podstawie tych samych zasad i z tą samą nagrodą główną – rowerem górskim marki KROSS. Od początku semestru dzieci czyniły dobre uczynki w trzech kategoriach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. Na koniec roku dzieci pod okiem wychowawcy wybierały w każdej klasie ucznia, który okazał się najlepszy, a wśród najlepszych z całej szkoły został rozlosowany rower.

Akcję, którą wymyśliło Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” po raz pierwszy realizowano w kilkudziesięciu śląskich szkołach w 2003 roku. W tym roku stowarzyszenie opracowało nową formułę projektu i po raz pierwszy zrealizowało go w takiej skali, w szkołach w całej Polsce. Każda placówka dostała w paczce rower, multimedialny pakiet edukacyjny „Akademia Umysłu 2” do szkolnej biblioteki oraz baner akcji do powieszenia wraz z rowerem na szkolnym korytarzu. Kolorowy baner oprócz logo patronów i sponsorów głównych, posiada 52 miejsca na naklejki, które może wykupić prawie każda firma lub osoba prywatna przykładając jednocześnie rękę do czynienia dobra. Jedna naklejka to koszt 100 zł, każdy może wykupić od 1 do 1500 takich cegiełek.

„W najśmielszych scenariuszach i najskrytszych marzeniach nie liczyliśmy na taki sukces akcji. Dzieci czyniące dobro zaskoczyły nas nie tylko swoją kreatywnością i wytrwałością ale przede wszystkim odwagą w promowaniu pozytywnych postaw. Setki tysięcy osób czyniących dobro, miliony godzin ofiarowane innym ludziom, a wszystko to za darmo – bez oczekiwania na zapłatę. Teraz kiedy zadadzą mi pytanie – jakie mamy dzieci i młodzież – odpowiem, że wspaniałe.  A my dorośli powinniśmy brać z nich przykład. Każdy z nas może wesprzeć drugą edycję akcji, by kolejne szkoły mogły wziąć w niej udział.” – mówi Aleksander Komaniecki, Prezes Stowarzyszenia „Przyjazna Szkoła”. „W akcji warto być dobrym wzięło udział 30 uczniów naszej szkoły. Byli to głównie uczniowie klas młodszych, którzy w ramach akcji włączali się w akcje charytatywne np. ”Wesołe wakacje w świetlicy TPD”, czytali dzieciom w przedszkolach bajki, pomagali kolegom i koleżankom z klasy, segregowali śmieci, pomagali w opiece nad zwierzętami, angażowali się w życie klasy i szkoły. Każdy z uczniów miał założony zeszyt, w którym dokumentował dobre uczynki potwierdzone podpisem osoby zainteresowanej. Wybór finalisty- wybór klasowego kandydata do nagrody głównej był trudny. Uczniowie sami wybierali tego, który wykonał więcej dobrych uczynków. Wśród dziewięciu finalistów komisja złożona z: wicedyrektora szkoły,  opiekuna SU, przewodniczącej SU, koordynatora akcji i samych zainteresowanych wylosowała rower marki KROSS. Rower wygrała uczennica klasy Id Katarzyna Szamotulska. ” – dodaje Magdalena Jakubowska koordynator Akcji.

 

informacje kołobrzeg, sp3, projekt, warto być dobrym

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama