Aneta Cieślicka Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kołobrzegu informuje, że na skutek licznych skarg konsumentów dotyczących firm energetycznych, prezes UOKiK wydał decyzje dotyczące trzech sprzedawców energii: Energa-Obrót S.A., Energetyczne Centrum S.A. i Novum S.A.
Jak zapewnia Aneta Cieślicka wszystkie skargi konsumentów, które wpłynęły do niej w ostatnich latach,h zostały przekazane do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz do Urzędu Regulacji Energetyki. Skargi konsumentów dotyczyły zawierania nowych umów sprzedaży energii elektrycznej oraz zmiany obowiązujących umów. Konsumenci skarżyli się również na brak informacji o zmianie dostawcy energii oraz o doliczeniu opłaty handlowej do rachunku.
Klienci Energi-Obrót S.A., którzy zdecydowali się na skorzystanie z oferty Gwarancja Stałej Ceny i nie zostali powiadomieniu o dodatkowej opłacie handlowej, otrzymają rekompensatę w kwocie 56 zł. Otrzymają również propozycję nowej oferty lub będą mogli rozwiązać umowę i skorzystać z innej oferty lub taryfy, a także zdecydować się na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej – co istotne, bez żadnych kar!
Energa Obrót SA zobowiązała się powiadomić konsumentów listownie o rekompensatach pieniężnych oraz o możliwości rozwiązania lub zmiany umowy. Rzecznik Konsumentów dodatkowo informuje, że konsumenci, którzy chcą zmienić warunki umowy, mogą również osobiście zgłosić się do placówki Energii Obrót.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.