Light rain

8°C

Kołobrzeg

22 lutego 2024    |    Imieniny: Marta, Małgorzata, Piotr
22 lutego 2024    
    Imieniny: Marta, Małgorzata, Piotr

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Mądrości Woźniaka: "Operacja biznesowa"

Z uwagą godną lepszej sprawy, przeczytałem ostatnie doniesienia niektórych ogólnopolskich mediów na temat naszego miasta, a dokładnie jego rzekomych problemów z turystyką. Bo normalnie zignorowałbym te artykuły, gdyby nie to, że przekaz zelektryzował mieszkańców miasta.

Jeden dotyczył naszych zachodnich sąsiadów, którzy rzekomo obrazili się na Kołobrzeg, bo drożyzna i PiS. Napisała go, wychwalająca pod niebiosa kołobrzeską, sfeminizowaną władzę, „Gazeta Wyborcza”. Artykuł "Wyborczej" rozjechał walcem Robert Dziemba, w artykule pt. "Mniej Niemców - to fakt. Wina polityki, jak pisze "Wyborcza"? (przeczytaj). Na pewno jest ich (Niemców) trochę mniej na pobytach rejestrowanych, ale co z pozostałymi? Tu danych już brak. A apartamenty trzeszczą w szwach. Mamy przyjaciół w Niemczech, przeciętny Niemiec nie ma zielonego pojęcia o świecie polityki w Polsce. Coś tam widzą w TV, coś przeczytają w internecie, ale generalnie mają to gdzieś. Drożyzna? U nich jest podobnie. Bardziej oszczędzają, ale my też. Artykuł GW to gniot.

Kolejna seria artykułów dotyczyła kołobrzeskiej drożyzny, która jest, szczególnie w drobnej gastronomii. Kołobrzeg dostał solidnie lanie od Radia ZET, "Wyborczej" (tej od peanów na temat władzy), „Onetu” i jakichś pomniejszych portali internetowych. Na początku pomyślałem sobie, że ta zmasowana akcja nie mogła być przypadkiem. Dzwonię do znajomej, która siedzi w branży. Stawiam tezę, że wygląda to na próbę wymuszenia zleceń promocyjnych, bo te media głównie z tego żyją. Znajoma twierdzi, że to możliwe, ale miasto nie powinno ulegać. Wskazuje też na inny element - lenistwo pismaków, którzy robią kalkę pierwotnego artykułu (bo ktoś przecież napisał pierwszy), bez dbałości o źródło oraz fakt, że jesteśmy turystycznym gigantem, a "mistrza" można bić bez opamiętania.

A że lubię drążyć, to dzwonię do kumpla, speca od turystyki. On rzucił inne światło na całą sytuację. Wskazuje na biznesowe powiązania mediów, szczególnie portali, z branżą turystyczną, głównie z zagranicznymi biurami podróży i przewoźnikami. Manipulacja, to w tej branży najlepsze narzędzie marketingowe. Mówi do mnie: nie dziw się, to dobrze przygotowana "operacja biznesowa". Zorientowana na krótkotrwały skutek, ale na tym to właśnie polega, bo nie jest ważne, czy chodzi o Kołobrzeg, czy Sopot. Chodzi o czas. A przełom czerwca i lipca to najlepszy moment, bo wtedy często rozstrzygają się dylematy "last minute". Zamiast wybierać "drożyznę" w Kołobrzegu, czy innym, polskim mieście, wybierz wypad zagraniczny. Kierunek preferowany przez określone lobby. Tak na oko, ma to sens.

A propos drożyzny. Eksperci Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Europejskiego Banku Centralnego i amerykańskiej FED zauważyli, że 50% inflacji to skutek windowanych marż - "chciwość napędza inflację" - twierdzi Albert Edwards, ekspert MFW. Gdyby nie to, to inflacja w strefie euro wynosiłaby dziś 5%, a nie jak obecnie 10,6%. Zjawisko dotknęło również naszego kraju, szczególnie w turystyce i gastronomii. Warto o tym pomyśleć, gdy w pasie nadmorskim serwuje się cappuccino po 20 zł. W Rzymie, przy Colloseum kawa kosztuje 1,50 euro. Czyli na nasze jakieś 6,75 zł.

Jacek Woźniak



reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama